Tacktal till min mamma! Mors dag!


Oi, Pessoas lindas! Hoje é o dia das Mães na Suécia e em forma de homenagem para minha mãe e para todas as mães suecas, decidi postar um trabalho que tive que fazer no curso de sueco 2 aqui no blog! Espero que gostem! Grattis på Morsdag! 

Tacktal till min mamma!

Det är fruktansvärt svårt att beskriva min kärlek till någon med ord, men jag ska göra så gott jag kan. En person som betyder otroligt mycket för mig är min mamma.
Mamma, när jag tänker på dig, så tänker jag på styrka, godhet och kärlek.
När jag tänker på dig , så tänker jag på en människa som har det vackraste hjärta.

Du är en människa som alltid har varit vid min sida i goda och dåliga tider.
Du är en människa som lämnade många av dina drömmar åt sidan för att vara den bästa mamma som någon kan ha.

Ditt leende, ja jag måste berätta om ditt leende. Ditt leende är det finaste som finns. Du alltid sprider en sådan glädje runt omkring dig. Jag måste säga, Mamma att dem lyckligaste ögonblicken i mitt liv var dem som vi skrattade tillsammans.

Jag kan alltid lita på dig och det är jag evig tacksam för.
Jag vill också passa på att tacka dig för allt du gjort för mig. Du har alltid funnits för mig. Min pappa har alltid varit frånvarande, men du har alltid varit en underbar mamma, men inte bara mamma, min pappa också. Du är mycket stark och jag är mycket stolt över dig.

Tack mamma, när du hjälpt mig när jag var in på felvägar, när vi pratade om allt och inget. Tack för att du gjorde mig till den jag är idag, därför att utan dig skulle jag aldrig klarat av att hantera mig i livet.

Tack för ditt tålamod, din förståelse och dina goda råd och för alltid visar mig den positiva sidan av allt och visar mig att allt har en lösning.
Tack för att vara min bästa vän och ta hand om mig trots att jag är långt borta och redan en vuxen kvinna. Jag älskar dig på så många sätt, ditt härliga spontana sätt. Jag älskar dig att det är du som står där när jag tror vara ensam.

Jag är överlycklig att just du är min mamma. Även om jag fått välja mellan alla mammor i världen hade jag ändå valt dig. Du är skälet till att jag finns och du har lärt mig så mycket.

Du är min förebild, min idol, min inspiration och min hjälte i liv. Du gör mig stolt varje dag. Mãe på portugisiska och Mamma på svenska, det är det bästa ordet som finns...
Tack för att du är världens bästa mamma. 

Mamma, jag är så stolt att kalla dig för det. Du är mycket mer än så. Varje ord kommer från hjärtat.


Te amo para sempre. Jag älskar dig för evigt. 
Grattis på Morsdag!

Rafaela Nascimento









Comentários

  1. Que lindo, Rafa! Parabens por essa carta linda de amor pra sua mae, pelas conquistas que eu sempre acompanho pelo blog e boa sorte no sueco3! Um beijo och trevlig sommar!!!

    ResponderExcluir
    Respostas
    1. Muito obrigada, Bia!
      Trevlig sommar för dig också! Ha det så kul! =D

      Puss och Kram
      Rafaela

      Excluir

Postar um comentário

Postagens mais visitadas deste blog

Suécia não é Suíça!!! (Switzerland / Sweden)

As estacões do ano na Suécia!

Moda na Suécia.